nem kizárólag ügyfélszolgálatosoknak

2020. február 05. 09:30 - ugyfeles

5 érv a chatbotok mellett

Bár egyre több weboldalon találkozni chatbotokkal, sokan viszont még nem szívesen használják őket. Ebből a cikkből megismerhető pár ok, hogy miért kerülhetjük ezeket a robot ügyfeleseket.

 Most viszont arról lesz szó, hogy miért vagy mikor érheti meg befektetnünk chatbotra.

1. Azt sugallja, hogy haladunk a korral: mint minden technikai újítás, itt is presztízs értéke van annak, hogy ki az aki jó időben kezdi el használni az újdonságokat. Pont úgy, mint ahogyan egy új okostelefon vagy egy modern autó személyes státuszszimbólumunk, úgy jelezheti cégünk státuszát is egy-egy friss technika alkalmazása.

2. Tehermentesíti az ügyfelest: ha nem is minden szituációban fog megoldást jelenteni, de szinte biztos, hogy lesz olyan ügyfél, akinek a problémájára megoldás a chatbot. Nem biztos, hogy egy teljes ügyfeles kollégát ki fog váltani a chatbot, de a tehermentesítés összességében jobb munkakörülményekhez és kevesebb feszültséghez vezethet.

3. Nem sértődik meg: az ügyfélszolgálati munka stresszes tud lenni, és a stressz nincs jó hatással az emberekre. Viszont hidegen hagyja a chatbotokat. Őket nem érdekli, ha egy ügyfél idegesen szól hozzájuk, és nem áll fent annak a veszélye, hogy rosszul szól az ügyfélhez.

4. Nem kér enni: az ügyfélszolgálat drága, és bár elsőre egy chatbot kezdeti díja is drágának tűnhet, fenntartási költségeit tekintve hosszú távon megéri, főleg ha lényegesen tudja tehermentesíteni az ügyfélszoglálatot. Ugyanakkor nem kell neki irodai helyet fenntartani, nem kell adózni a bére után, és így tovább.

5. Arra jó, amire ki lett találva: ha nem támasztunk irreális elvárásokat a chatbotokkal szemben, akkor nem fogunk csalódni. A chatbot feladata az, hogy az olyan problémákat meg tudja oldani, amihez nem szükséges emberi interakció. Semmi több, semmi kevesebb.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ugyfeles.blog.hu/api/trackback/id/tr3815451100

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
nem kizárólag ügyfélszolgálatosoknak
süti beállítások módosítása