nem kizárólag ügyfélszolgálatosoknak

2020. március 04. 10:30 - ugyfeles

Tetszikérteni?

Az ügyfélszolgálati munka folyamán gyakran előfordulhat, hogy nem érjük meg egymást tökéletesen, és ennek egy gyakori oka a közös szókincs és közös ismeretek hiánya. Technikai környezetben kifejezetten fontos, hogy megfelelően tudjuk segíteni és navigálni az idősebb korosztályokat, akik nem feltétlenül születtek bele ebbe a digitális világba. A két fő szempont amit alapvetően érdemes ilyenkor szem előtt tartanunk:

1. Irányok fontossága helyezkedés megértése: 
Az élő beszédben, személyesen gyakran használunk mutató kifejezéseket, mint például az itt és ott. Telefonon keresztül, vagy egy szöveges leírásban nem biztos, hogy ezek ugyanolyan jól érvényesülnek, mint ahogyan szeretnénk. Javasolt inkább a relatív elhelyezkedés kiemelése. Keressünk egy tárgyat, aminek a helyzete adott, és ahhoz képest jelöljük meg a pozíciót. Ilyen hasznos kifejezés lehet például. A képernyő jobb felső sarkában. A bal oldali menüsor harmadik eleme.

Az ilyen típusú navigálás nem mindenkinek természetes, és gyakorlást igényel. Amikor a problémáját fejti ki, igyekezzünk az ügyfelet is hasonló kifejezések használatára terelni, hiszen így mindkettőnk számára gördülékenyebb és érthetőbb lesz a kommunikáció

2. Közös szókincs kialakítása:

Minden terméknek és szolgáltatásnak megvannak a hozzá kapcsolódó kifejezései. Nem kötelező ezt mindenkinek ismernie, és nem is várhatjuk el, hogy ezt mindenki megtanulja. Ezért gyakran célravezető lehet az ábrákat jeleket közismert geometriai ábrákra bontani. Például a hamburgermenü helyett mondhatunk három egymásra pakolt vízszintes vonalat, vagy a beállítások ikon helyett kis fekete fogaskereket.

A közös nevező megtalálása fontosabb, mint a görcsös ragaszkodás saját terminológiánkhoz. Tetszikérteni?

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ugyfeles.blog.hu/api/trackback/id/tr8115476742

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
nem kizárólag ügyfélszolgálatosoknak
süti beállítások módosítása