nem kizárólag ügyfélszolgálatosoknak

2020. április 08. 10:30 - ugyfeles

Kevesebb munkaóra, több munka?

2017-ben az Index írt cikket arról, hogy Svédországban végül elbukott a hatórás munkahét. Ott ápolókon tesztelték a rövidebb munkanapot, és a teljesítményre nézve valóban jó hatása volt a rövidebb munkanapnak. A buktató az volt, hogy így új alkalmazottakat kellett felvenni, mert maga a munka nem lett kevesebb. Hogyan nézne ki ez egy ügyfélszolgálaton? Ha nem is rövidebb munkaidővel, de kevesebb munkahelyi terheléssel:

Rendelkezésre állás csökkentése

Ez általában cégünk profilján múlik, de amennyiben nem létszükséglet a minél hosszabb rendelkezésre állási idő, úgy érdemes elgondolkodni annak rövidítésén. Ha nem is feltétlenül minden területen, egyes elérhetőségeket bizonyos esetekben akár jó is lehet limitálni. Például ha a telefonos elérhetőséget csökkentjük, akkor a telefonmentes időszakban az ügyfeles jobban tud koncentrálni az írásbeli megkeresésekre, vagy az adminisztrációra, dokumentációra.

Több automatizálás

Egy korábbi cikkemben már említettem a chatbotokat, és hogy jól használval akár lényegesen is tehermentesíthetik az ügyfélszolgálatot. Ha jól használjuk az automatizálást, akkor az segíthet meglévő erőforrásaink, így az ügyfeles hatékonyabb alkalmazásában is. Ha nem kell monoton és gyakran ismétlődő feladatokat megoldani, akkor lényegesen javulhat a munkamorál.

Munkaidő újratervezés

Az természetes, hogy egy ember sem képes nyolc órán keresztül folyamatosan tökéletesen összpontosítani. Érdemes úgy csoportosítani a feladatokat, hogy a kevesebb koncentrációt igénylő feladatok étkezés utánra essenek. Ilyenkor jó ötlet lehet például a céges blogba cikkeket írni, vagy más inkább pihentetőbb szórakoztatóbb feladatokat kitalálni.

Tehát

Összességében a munkaidő rövidítésére nem sok lehetőség van egy ügyfélszolgálat esetén, viszont sokat tehetünk azért, hogy hatékonyabb legyen az a nyolc óra. Ha érdekel, hogy miként lehetne jobb hely, ahol eltölti az ügyfeles a nyolcórás munkaidejét kattints ide.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ugyfeles.blog.hu/api/trackback/id/tr7915434432

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
nem kizárólag ügyfélszolgálatosoknak
süti beállítások módosítása