nem kizárólag ügyfélszolgálatosoknak

2020. február 19. 10:15 - ugyfeles

3+1 káros hatása a munkahelyi mobilozásnak

Az ember egy szociális állat, ahogy mondani szokták. Az okostelefon pedig egy kiváló segédeszköz az egymás közötti kapcsolattartás megkönnyítésére. Ugyanakkor nem csodaeszköz és a használatának megvannak a hátrányai is. Ezek közül a munkahelyi telefonhasználat ami a következő pár gondolatban leginkább górcső alá kerül:

1. Zavar minket: egy üzenethang talán még nem fontos. Kettő már talán. De három az már tuti hogy élet-halál kérdés, semmi kétség. Elővesszük a telefont és kiderül, hogy egy mondat lett három üzenetre lebontva, és mindez egy kérdés volt, hogy mi legyen a vacsora. Oké. Megnéztük, elfogadtuk, és megfogadjuk, hogy többé nem fogunk ilyesmi miatt a telefonra nézni. Majd egy fél óra múlva egymás utáni öt rezgés után már lepereg a szemünk előtt életünk hátralévő része, hogy vajon kit ütöttek el, milyen tragédia történt. Ránézünk a telefonra, és... de biztos, hogy az legyen vacsira, mert egyébként van otthon egy hamarosan lejáró csomag virsli amit jó lenne hotdognak megcsinálni.

2. Zavar másokat: a saját munkakörnyezetünktől eltérő hangok fények jelzések mindig zavaróak. Főleg ha látjuk, hogy a kollégánk, éppen barátnőjével üzenget, miközben nekünk meg dolgozunk kell. Miért csak neki szabad? Akkor már megnézem én is, hogy ki írt három nappal ezelőtt. Mert nehogymár csak más ne dolgozzon munkaidőben. Én is vagyok legalább annyira fontos, hogy szüksége legyen a többieknek rám telefonközelben.

3. Zavarja a munkát: egy koncentrációt igénylő munkafolyamat során nem a legjobb, ha egy másik helyre is figyelnünk kell. Sajnos az emberek nem túl jók a multitasking területén, így bármennyire is azt hisszük, hogy tudunk egyszerre több dologra figyelni: Nem.

3+1. Elidegenít: bár elvileg egymással vagyunk kapcsolatban, egymásnak üzengetünk, de a fentebbiekből is érezhető, hogy az írásos beszédforma (másnéven chat stílus) inkább befordulásra késztet, mintsem megnyílásra a legtöbb társas szituációban.

Sokszor nem tehetünk másképp, és van hogy nem is akarunk, de néha megéri felnézni a kijelző mögül valamire, ami nem egy másik kijelző.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ugyfeles.blog.hu/api/trackback/id/tr1715466290

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
nem kizárólag ügyfélszolgálatosoknak
süti beállítások módosítása