Az ügyfélszolgálat drága. Kell hozzá eszköz (általában legalább egy telefon és egy számítógép), és emberi erőforrás is. Azt pedig nem kell ecsetelni, hogy mennyire drága valójában egy alkalmazott. Az ügyfélszolgálat a legtöbb esetben van, mert muszáj, (legalábbis kívülről úgy néz ki). És ennyi. Megteremtjük a minimumot, ami ahhoz szükséges, hogy legyen valaki, akihez tudnak fordulni a kérdésekkel teli ügyfelek.
Elsőre úgy nézhet ki, hogy az ügyfeles nem teremt közvetlenül értéket, ezért egyértelmű, hogy nem szívesen költ rá senki. Viszont okosan kihasználva az ügyfeles több kifejezetten hasznos pozíciót is betölthet a bevétel gyarapítása érdekében.
1. Termék bemutatása
A tudás hatalom, tudatlanság pedig hatalmas. Sok esetben nem az okozza a hibát, hogy egy termék/szolgáltatás nem működik, hanem hogy nem rendeltetésszerűen van használva. Az ügyfelet pedig ki más tudná megtanítani a helyes használtra, mint az ügyfeles. Tehát ne féljünk bevonni őt a termék bemutatásába és rendeltetésszerű használat kifejlesztésébe.
2. Termék fejlesztése
Az ügyfeles akkor hiteles, ha ő maga is legalább kipróbálta a terméket. Legyen a betanítás része a termék használata, és mindeközben ne féljünk tanulni a tanítványtól. Amíg be nem tanul teljesen addig az ügyfeles is csak egy ügyfél, aki belsősként, de még éppen kívülálló szemmel tud a termékünkre nézni, és meglátni annak esetleges hibáit.
3. Elégedettség mérése
Az ügyfélszolgálat a cég arcvonala, pont ezért ő érintkezik a legtöbbet a fogyasztóval. Használjuk ki ezt, és gyűjtsünk véleményeket. Akár felméréseket is végezhetünk, az ügyfélszolgálaton keresztül, ezzel visszajelzést kapunk a termék fogadtatásáról, és javíthatjuk a felmerülő problémákat.
4. Tudásanyag létrehozása
Nem mindenki szeret telefonálni, személyesen felkeresni valakit, vagy úgy általánosan bármilyen kapcsolatba kerülni bármilyen idegennel. Ezért törekedjünk arra, hogy legyen egy kívülről elérhető tudásbázis, ami a lehető legteljeskörűbben mutatja be termékeinket és az azokkal kapcsolatban felmerülő kérdéseket.
5. Sales ügynök
Az ügyfeles mint termékünk legjobb ismerője pontosan tudja azt is, hogy kinek melyik termékünk az optimális. Bízzuk rá ezért az ajánlást és a döntést, hogy kinek mikor értékesít. Az erőltetett salesnél kevés visszatetszőbb létezik, ezért ha egy mód van rá, akkor inkább kerüljük.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.