Az egyértelmű, hogy egy ügyfélszolgálat akkor jó, ha könnyen elérhető. Ám ezt könnyebb mondani, mint kivitelezni. A legcélravezetőbb megfogalmaznunk egy egyértelmű célt, ami alapján könnyebben átláthatjuk, hogy mit is akarunk pontosan. Abban megegyezhetünk, hogy ez egy jó cél:
A lehető legrövidebbé tenni az ügyfél és az ügyfeles között lévő utat.
Ha személyes az ügyfélszolgálat, akkor célszerű lehet telefonnal vagy elektornikus kapcsolattartással kiegészíteni azt, hiszen sokkal gyorsabb, mint fizikailag elmenni egy adott pontra. Ha túl sokáig csöng a telefon, akkor a várakozási időt kell csökkenteni. Erre számos megoldás létezik, amiből csak egy pár:
-Alkalmazzunk chatbotot: bár még széles körben nem a legelterjedtebb megoldás, akár lényegesen is csökkentheti az telefonvonalak terheltségét.
-Használjunk menürendszert vagy mellékeket: ha már specialistához irányítjuk az ügyfelet, akkor nem egy általános ügyfélszolgálati vonalról továbbítani a hívást, vagy kisebb cégek esetén rövidebb hívásidőt eredményezhet, ha már ismert a témakör, ami iránt az ügyfél érdeklődik
-Készítsünk átlátható és egyszerűen kezelhető tudásbázist: sok terhet levehet az ügyfeles válláról, ha az ügyfél önállóan meg tudja oldani problémáinak nagy részét. Ebben segíthet egy dinamikusan bővülő, jól használható tudásbázis.
-Vegyünk fel több ügyfelest: jelenleg ez lehet talán a legunortodoxabb megoldás, hiszen drága, meg egyébként sincsen jó munkaerő, arról nem is beszélve, hogy nincs ügyfélszolgálatos szakma az oktatásban, így a potenciális munkaerőt még ez alapján sem tudjuk előszűrni.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.